Dietetyczne śniadanie

Dietetyczne śniadanieŚniadanie powinno stanowić 30% dziennego zapotrzebowania energetycznego każdego z nas, a więc średnio zawierać 300 - 400 kalorii. Ważnymi elementami, które musimy uwzględnić jest 10 gram białka, błonnika i zdrowego tłuszczu. Pamiętać musimy o zastąpieniu cukrów prostych złożonymi oraz stosowaniu produktów pełnoziarnistych oraz, jak w każdym posiłku, uwzględnieniu owoców lub warzyw. Dobrymi przykładami wyśmienitych i dietetycznych śniadań będzie owsianka z bananem, chudym mlekiem oraz orzechami. Jeśli nie mamy ochoty na słodkie śniadanie to równie zdrową alternatywą będzie jajecznica z pomidorami oraz wieloziarnistym pieczywem i wędliną. Popularne obecnie są szybkie do zrobienia smoothies, np. ze szpinaku, banana, awokado i jogurtu. Przede wszystkim musimy dostosować śniadanie do swych upodobać i zapotrzebowania na kalorie (BMI). Musimy także zjeść je w ciągu 30 minut od przebudzenia, ponieważ doskonale wpływa to na pracę naszego układu pokarmowego w ciągu całego dnia. Następnym posiłkiem powinna być przekąska około 3 godziny po śniadaniu.